7 نکته برای یافتن بهترین فوق تخصص قلب و عروق در تهران

هنگامی که شما نیاز به پیدا کردن بهترین فوق تخصص قلب و عروق در تهران یا بهترین متخصص قلب و عروق (یا دست کم یک فوق تخصص یا متخصص قلب و عروق خوب) دارید، مهم است که یک دکتر قلب را انتخاب کنید که شرایط خاص شما را تجربه کرده است. شما همچنین باید به کسی که با سبک ارتباطی شما منطبق است، مراجعه داشته باشید. اولین گام در جهت بهبود سلامت قلب و ایجاد یک ارتباط عالی دکتر-بیمار، انتخاب آگاهانه است.

1. از پزشکان نزدیک خود سوال کنید و توصیه‌های آنها را جدی بگیرید.

بسته به جایی که شما زندگی می کنید، ممکن است صدها متخصص قلب وجود داشته باشند. در شرایط غیر اضطراری، دکتر خانوادگی شما – فردی که شما را به خوبی می شناسد – بهترین فردی است که می‌توانید از او در مورد انتخای دکتر قلب سوال کنید. پزشک شما با بسیاری از متخصصین قلب و عروق ارتباط برقرار کرده است و به خصوص اگر در یک شهر هستید، می دانید که چه چیزی خوب است و می تواند به فرستادن شما به فرد مناسب کمک کند.

2. گواهینامه‌ها و مدارک متخصص یا فوق تخصص قلب را بررسی کنید.

دکتر حمیدرضا صنعتی توصیه میکند که به پزشکان دارای برد تخصصی مراجعه شود. دارا بودن برد تخصصی در بیماری های قلبی عروقی به این معنی است که پزشک نه تنها این تخصص را مطالعه کرده، بلکه آزمایش دقیقی نیز انجام داده است.  بسیار مهم است متخصص یا فوق تخصص قلب شما، به روز باشد. ای یک معیار اساسی در جهت یافتن بهترین فوق تخصص قلب و عروق در تهران است.

اینترنت یک ابزار قدرتمند برای کمک به یافتن اطلاعات در مورد پزشکان است.

دکتر حمیدرضا صنعتی بهترین متخصص و فوق تخصص قلب و عروق در تهران

3.در صورت امکان، متخصص قلب و عروق خود را از محله‌های اطراف خود انتخاب کنید.

ضروری نیست که برای مراقبت‌های پزشکی یا معاینه قلب، به مراکز درمانی، مطب‌ها و بیمارستان‌های دور مراجعه کنید. اغلب متخصصان و فوق تخصص‌های قلب و عروق محلی نیز می‌توانند بیماری‌هایی چون بیماری عروق کرونر را مدیریت و مداوا کنند. زمانی که یک مشکل قلب برای شما بوجود آمده که نیاز به متخصص یا فوق تخصص مجرب‌تر یا تجهیزات پیشرفته‌تری دارد، پزشکان محلی، در صورت لزوم، شما را به مراکز دورتر و بهتر معرفی خواهند کرد. بنابراین شاید پزشک محله شما بهترین فوق تخصص قلب و عروق در تهران نباشد، اما در صورت لزوم می‌تواند شما را به بهترین فوق تخصص قلب و عروق در تهران معرفی کند.

4. نیازهای خود را به متخصص قلب خود ارسال کنید.

قبل از قرار ملاقات اول، به کارکنان اداری بگویید که شما نیاز به زمان اضافی دارید تا با دکتر صحبت کنید؛ مثلا اینکه در صورت در دسترس نبودن دکتر قلب، چه کسی کارهای وی را انجام خواهد داد؟ یا اینکه دکتر قلب چقدر مشغول است؟ و تمام سوالاتی که ذهن شما را ممکن است درگیر کند. انجام مراقبتهای روتین، باعث می‌شود قلب شما تا پایان عمر به خوبی کار کند و لذا ارتباط راحت‌تر با دکتر قلب، و بیان مسائل و مشکلاتی که شما را آزرده می‌کند، و مراقبت‌های روتین، امری ضروری است.

اعلب بیماران، تاز مانی که از اتاق خارج نشده‌اند، مشکلات واقعی را بیان نمی‌کنند؛ مثلا اینکه درد قفسه سینه دارند یا علت مراجعه‌شان و اینکه چرا می‌خواهند با متخصص قلب و عروق صحبت کنند و… البته بدیهی است، پزشک یا پرستار خوب نقش مهمی در گرفتن اطلاعات از بیماران دارد.

5. پزشک مناسب و متناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید.

مراجعه به دکتر قلب بر اساس توصیه های دوستان یا اعضای خانواده همیشه یک ایده خوب نیست، زیرا نیازهای آنها برای متخصص قلب ممکن است متفاوت از شما باشد. شما لزوما یک متخصص قلب خانواده نیاز ندارید، زیرا همه مشکل قلبی یکسان ندارند. یک متخصص را با بهترین رکورد و تجربه‌ای متناسب با شرایط قلبی خاص خود انتخاب کنید.

اغلب زنان تمایل دارند به متخصصان قلب زن مراجعه کنند؛ در حالی که جنسیت نباید نقش مهمی در تصمیم گیری ایفا کند. اگر قرار باشد زنان مبتلا به بیماری قلبی عروقی تنها به متخصصان زن مراجعه کنند، نیمی از زنان در کشور درمان نخواهند شد.

6. بررسی آنلاین و نظرات مراجعه کنندگان به متخصصان قلب و عروق.

بررسی آنلاین پزشکان از سایر بیماران می تواند مفید باشد، اما دلیل کافی نست که صرفا بر اساس نظرهای دیگران، دکتر قلب خود را انتخاب کنید. گاهی اوقات دانشمندان و متخصصان خبره قلب، به دلیل چیزهایی مانند زمان انتظار دفتر و نبود پارکینگ، نظرات کمتری دریافت می کنند.

7. بررسی منافع بالقوه و اقدامات انضباطی متخصصان قلب.

سازندگان داروها، دستگاه های پزشکی یا سایر محصولات مراقبت های بهداشتی لازمست بر اساس مبالغ مصوب جهت ویزیت یا بستری بیماران اقدام به اخذ پول از مراجعه کنندگان نمایند. با جستجوی در اینترنت میتوانید این هزینه‌های مصوب را بررسی نمایید.

 با در نظر داشتن و رعایت موارد فوق، مطمئن خواهید بود که بهترین فوق تخصص قلب و عروق تهران (یا حداقل فوق تخصص قلب و عروق خوب) را انتخاب کرده‌اید.

همچنین مشاهده کنید:

بهترین متخصص قلب و عروق در تهران

رژیم غذایی مناسب برای بیماران و بیماری‌های قلب عروقی

7گام پیشگیری از سکته قلبی

 

تماس با مطب دکتر حمید رضا صنعتی | بیمارستانهای محل فعالیت دکتر حمیدرضا صنعتی | خدمات مطب دکتر حمیدرضا صنعتی | درباره دکتر حمیدرضا صنعتی